Service

In goed overleg bepalen wij samen met u als cliënt welke taken door ons kantoor worden uitgevoerd en welke taken u zelf voor uw rekening neemt. Wij kunnen alles van A tot Z voor u regelen, maar u kunt er ook voor kiezen de administratie zelf te doen (ook in de cloud) en door ons alleen de controle te laten uitvoeren, de jaarrekening op te laten stellen en de belastingaangiften te verzorgen.  De werkzaamheden die wij voor u verrichten worden  op inzichtelijke wijze gefactureerd tegen een redelijk tarief. Het is echter ook mogelijk een vaste prijsafspraak te maken, zodat u van tevoren precies weet waar u aan toe bent. Persoonlijke service en klantbelang staan bij ons in ieder geval altijd voorop.

Deskundig

Natuurlijk wilt u zelf graag weten hoe uw bedrijf ervoor staat, maar ook de belastingdienst, de bank en andere instanties vragen u regelmatig up to date gegevens aan te leveren. Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor kan alle gewenste rapportages voor u verzorgen. Afhankelijk van uw behoefte verstrekken wij maand- of kwartaalrapportages en/of liquiditeitsprognoses, zodat u ook lopende het boekjaar op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen uw onderneming. Ook voor een deskundig fiscaal of financieel advies bent u bij ons aan het juiste adres. U bent van harte welkom voor een gratis kennismakingsgesprek. De koffie staat klaar!

Lid NOAB

Het lidmaatschap van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB), een vereniging van gecertificeerde administratiekantoren, staat garant voor het leveren van kwaliteit. NOAB-kantoren zijn namelijk verplicht zich permanent te scholen, zodat actualiteit van kennis altijd gewaarborgd is. Dat stelt ons in staat snel in te spelen op nieuwe wet- en regelgeving en u van actuele adviezen te voorzien. Via het convenant dat NOAB heeft gesloten met de belastingdienst is tevens deelname mogelijk aan Horizontaal Toezicht. Dit biedt de mogelijkheid via een vaste relatiemanager vooraf afspraken te maken over zaken die binnen uw onderneming spelen.

Administratiekantoor Hoofddorp

Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor is een administratiekantoor gevestigd in Hoofddorp. Het kantoor telt 6 medewerkers. Dat betekent dat u altijd geholpen kunt worden omdat voor iedere discipline meerdere mensen beschikbaar zijn.

Hieronder stellen wij de medewerkers graag aan u voor:

Richard Smit
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: advisering, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting

E: smit@smitdeleeuw.nl M: 06-37455576

Michelle Smit-de Leeuw
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: jaarrekeningen, omzetbelasting, ICP-listing, vennootschapsbelasting, advisering

E: leeuw@smitdeleeuw.nl M: 06-12770475

Pim Schagen
Functie: Assistent-accountant
Specialiteit:  jaarrekeningen, administraties, aangifte omzetbelasting

E: schagen@smitdeleeuw.nl

Els Röling
Functie: hoofd afdeling salarisadministratie
Specialiteit: salarisadministratie, aangifte loonheffingen, personeelszaken, arbeidscontracten

E: roling@smitdeleeuw.nl

Laura de Booy
Functie: aangiftemedewerker, salarisadministrateur
Specialiteit: inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en omzetbelasting

E: booy@smitdeleeuw.nl

Simon Molenbroek
Functie: boekhoudkundig medewerker
Specialiteit: administraties

E: molenbroek@smitdeleeuw.nl

 

Diensten

Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor in Hoofddorp biedt u een volledig pakket voor o.a. de volgende ondernemingsvormen:

  • Eenmanszaak

  • Vennootschap onder firma

  • Besloten vennootschap

  • Stichting en vereniging

Wij voorzien u van betrouwbare en transparante financiële informatie omtrent uw onderneming. Maar wij weten als geen ander dat het niet alleen maar om de cijfers draait. Inzicht in en betrokkenheid bij uw organisatie, de markt waarin u opereert en ook uw persoonlijke situatie, stellen ons in staat u op een breder terrein van dienst te zijn. Met onze kennis en ervaring loodsen wij de ondernemer zowel zakelijk als privé door het woud van regels, wetten en instanties.

Ook als particulier kunt u bij ons terecht voor het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting tegen een aantrekkelijk tarief.

 

 

Financiële administratie

  • Uw administratie verzorgd van A tot Z (ook in de cloud)

  • Controle van door u zelf bijgehouden administraties

  • Periodieke rapportages

  • Jaarrekening incl. eventuele consolidatie

  • Publicatiestukken Kamer van Koophandel

  • Facturering inclusief debiteurenbeheer, incasso en betalingsverkeer

  • Ondersteuning administratieve automatisering


Personeelszaken

  • Salarisadministratie

  • Arbeidsovereenkomsten

  • Pensioenovereenkomsten en berekeningen via onze externe actuaris

  • Verzuimadministratie

  • Alle overige personeelszaken

Belastingaangiften

  • Inkomstenbelasting (ook voor particulieren)

  • Vennootschapsbelasting

  • Omzetbelasting

  • Loonheffing

  • Dividendbelasting

  • Schenk- en erfbelasting

  • Aanvraag voorlopige teruggaaf


Overige werkzaamheden

  • Fiscale advisering

  • Advisering rechtsvormkeuze

  • Beroep- en bezwaarschriften

  • Begeleiding belastingcontrole

  • Startersbegeleiding

  • Begeleiding kredietaanvragen

  • Invullen CBS statistieken

Nieuws


Nieuwsbrief

Wij sturen regelmatig een nieuwsbrief naar onze relaties. Via deze nieuwsbrief geven wij ondernemers handige tips en brengen wij iedereen op de hoogte van branche-ontwikkelingen.

Wilt u ook op de hoogte blijven van actueel financieel ondernemersnieuws? Meld u dan nu aan door het invullen van onderstaande gegevens.




Huur aftrekbaar bij werkkamer in huurwoning

Als een ondernemer voor de inkomstenbelasting zijn onderneming vanuit de werkruimte van zijn huurwoning uitoefent, kan hij het huurrecht aanmerken als ondernemingsvermogen. De huisvestingskosten van de huurwoning zijn dan dus aftrekbaar. Er moeten dan wel kosten voor het privégebruik van de woning worden bijgeteld. Dit heeft de Hoge Raad onlangs bepaald.

In deze zaak draaide het om een ondernemer die werkzaam was in de bouw. Werkzaamheden als acquisitie, plannen van werkzaamheden en het bijhouden van de administratie werden door hem verricht vanuit de werkkamer van zijn huurhuis. De ondernemer rekende het huurrecht tot zijn ondernemingsvermogen. Zijn werkkamer besloeg minimaal 10% van het woonoppervlak. In zijn aangifte inkomstenbelasting 2010 had hij het volledige bedrag van € 9.835 aan huisvestingskosten afgetrokken van de winst en een bedrag van € 2.700 als onttrekking voor privégebruik bijgeteld.

Huurrecht kan worden aangemerkt als ondernemingsvermogen

De rechtbank en het hof oordeelden dat het huurrecht geen bedrijfsmiddel was. De vraag of sprake was van ondernemingsvermogen, privévermogen of keuzevermogen was dan ook niet meer van belang. De Hoge Raad week echter af van de mening van de rechtbank en het hof. Volgens de hoogste rechter was een huurrecht een vermogensrecht en daarmee aan te merken als bedrijfsmiddel. De rechter stelde dat de ondernemer daarom het huurrecht mocht etiketteren als ondernemingsvermogen. Dit had tot gevolg dat de ondernemer het gehele bedrag van de huur mocht aftrekken. Daartegenover vond dan wel nog een bijtelling plaats voor het privégebruik van de woning.
Staatssecretaris Wiebes van Financiën heeft aangegeven dat hij geen aanleiding ziet om de wet aan te passen naar aanleiding van dit arrest.
Hoge Raad, 12 augustus 2016, ECLI (verkort): 1899  

Contact

Stuur ons een bericht

Vul onderstaande velden in en indien nodig nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.