Service

Samen met u maken wij goede afspraken welke werkzaamheden u aan ons wilt uitbesteden. Wij kunnen alles van A tot Z voor u regelen, maar u kunt er ook voor kiezen de administratie zelf te doen via de cloud (SnelStart of Exact Online) en door ons alleen de controle te laten uitvoeren, de jaarrekening op te laten stellen en de belastingaangiften te verzorgen. Ook geautomatiseerde verwerking van boekingsstukken en bankmutaties is uiteraard mogelijk. Onze werkzaamheden worden op inzichtelijke wijze gefactureerd tegen een redelijk tarief. Wij kunnen ook een vaste prijsafspraak maken middels een abonnement, zodat u precies weet waar u aan toe bent. Persoonlijke service en klantbelang staan bij ons in ieder geval altijd voorop. En wat misschien wel heel belangrijk is: wij zijn altijd bereikbaar en u hoeft bij ons geen dagen of weken te wachten op een antwoord als u eens een vraag heeft. Heeft u een (financieel) probleem? Wij lossen het voor u op.

Deskundig

Natuurlijk wilt u zelf graag weten hoe uw bedrijf ervoor staat, maar ook de belastingdienst, de bank en andere instanties vragen u regelmatig up to date gegevens aan te leveren. Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor kan alle gewenste rapportages voor u verzorgen. Afhankelijk van uw behoefte verstrekken wij maand- of kwartaalrapportages en/of liquiditeitsprognoses, zodat u ook lopende het boekjaar op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen uw onderneming. Ook voor een deskundig fiscaal of financieel advies bent u bij ons aan het juiste adres. U bent van harte welkom voor een gratis kennismakingsgesprek. De koffie staat klaar!

Lid NOAB

Het lidmaatschap van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB), een vereniging van gecertificeerde administratiekantoren, staat garant voor het leveren van kwaliteit. NOAB-kantoren zijn namelijk verplicht zich permanent te scholen, zodat actualiteit van kennis altijd gewaarborgd is. Dat stelt ons in staat snel in te spelen op nieuwe wet- en regelgeving en u altijd van actuele adviezen te voorzien. Voor advisering buiten onze competentie kunnen wij altijd terugvallen op de specialisten van de NOAB-adviesgroep of ons eigen netwerk. Daarin zijn diverse disciplines vertegenwoordigd, van advocaten en notarissen tot fiscalisten. Zie voor meer informatie het tabblad NOAB en bekijk de animatie en de filmpjes van enkele ondernemers die vertellen waarom zij voor een NOAB-kantoor hebben gekozen.

Administratiekantoor Hoofddorp

Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor is een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor gevestigd in Hoofddorp. Het kantoor telt 5 medewerkers. Dat betekent dat u altijd geholpen kunt worden omdat voor iedere discipline meerdere mensen beschikbaar zijn.

Hieronder stellen wij de medewerkers graag aan u voor:

Richard Smit
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting

E: smit@smitdeleeuw.nl M: 06-37455576

Michelle Smit-de Leeuw
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: jaarrekeningen, omzetbelasting, ICP-listing, vennootschapsbelasting, advisering

E: leeuw@smitdeleeuw.nl M: 06-12770475

Marco Hageman
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting

E: hageman@smitdeleeuw.nl M: 06-15414201

Pim Schagen
Functie: Assistent-accountant
Specialiteit:  jaarrekeningen, administraties, aangifte omzetbelasting

E: schagen@smitdeleeuw.nl

Laura de Booy
Functie: aangiftemedewerker, salarisadministrateur
Specialiteit: inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, salarisadministratie, loonheffing en omzetbelasting

E: booy@smitdeleeuw.nl

 

 

Diensten

Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor in Hoofddorp biedt u een volledig pakket voor o.a. de volgende ondernemingsvormen:

  • Eenmanszaak

  • Vennootschap onder firma

  • Besloten vennootschap

  • Stichting en vereniging

Wij voorzien u van betrouwbare en transparante financiële informatie omtrent uw onderneming. Maar wij weten als geen ander dat het niet alleen maar om de cijfers draait. Inzicht in en betrokkenheid bij uw organisatie, de markt waarin u opereert en ook uw persoonlijke situatie, stellen ons in staat u op een breder terrein van dienst te zijn. Met onze kennis en ervaring loodsen wij de ondernemer zowel zakelijk als privé door het woud van regels, wetten en instanties.

Ook als particulier kunt u bij ons terecht voor het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting.

 

 

Financiële administratie

  • Uw administratie verzorgd van A tot Z (ook in de cloud)

  • Controle van door u zelf bijgehouden administraties

  • Periodieke rapportages

  • Jaarrekening incl. eventuele consolidatie

  • Publicatiestukken Kamer van Koophandel

  • Facturering inclusief debiteurenbeheer, incasso en betalingsverkeer

  • Ondersteuning administratieve automatisering


Personeelszaken

  • Salarisadministratie

  • Arbeidsovereenkomsten

  • Pensioenberekeningen via onze externe actuaris

  • Verzuimadministratie

  • Alle overige personeelszaken

Belastingaangiften

  • Inkomstenbelasting (ook voor particulieren)

  • Vennootschapsbelasting

  • Omzetbelasting

  • Loonheffing

  • Dividendbelasting

  • Schenk- en erfbelasting

  • Aanvraag voorlopige teruggaaf


Overige werkzaamheden

  • Fiscale advisering

  • Advisering rechtsvormkeuze

  • Beroep- en bezwaarschriften

  • Begeleiding belastingcontrole

  • Startersbegeleiding

  • Begeleiding kredietaanvragen

  • Invullen CBS statistieken

Fiscale afspraken uit het hoofdlijnenakkoord

16 mei 2024 | Door redactie FiscaalRendement

De partijen PVV, VVD, NSC en BBB zijn na heel veel maanden vergaderen tot een hoofdlijnenakkoord voor de jaren 2024-2028 gekomen. Een van de fiscale afspraken, waarover de partijen tot overeenstemming zijn gekomen, is dat er een lastenverlichting komt voor middeninkomens. Ook gaat het 'hoge' box 2-tarief omlaag van 33% naar 31% en volgt er een tariefsverlaging voor de heffing van box 3.

Na een heleboel dagen van vergaderen is er een regeerakkoord tot stand gekomen. Het hoofdlijnenakkoord, dat de titel ‘Hoop, lef en trots' draagt, is niet op alle punten even concreet. Vooral op economisch vlak ontbreken er nog veel details over de plannen van de nieuwe coalitie. Die zullen later worden ingevuld. Hieronder zijn de fiscale lastenverlichtingen en lastenverzwaringen te vinden.

De fiscale lastenverlichtingen

De volgende lastenverlichtingen zijn in het hoofdlijnenakkoord opgenomen:

  • Lastenverlichting voor middeninkomens: verlaging tarief inkomstenbelasting en introductie van een derde belastingschijf in de IB.
  • MLB-winstvrijstelling blijft 12,7%: in Voorjaarsnota 2024 was opgenomen dat de vrijstelling zou worden verlaagd van 12,7% naar 12,03%, dit besluit wordt echter teruggedraaid.
  • Hoge box 2-tarief in de IB wordt 31%, verhoging naar 33% wordt teruggedraaid.
  • Er komt een tariefsverlaging in box 3 van de IB, hiervoor wordt structureel € 100 miljoen beschikbaar gesteld.
  • De verhoging van de energiebelasting met 22,4% in 2025 en 2,7% in 2030 wordt teruggedraaid.
  • De accijnsverlaging op brandstoffen (het kwartje van Kok) wordt met een jaar verlengd tot 2026.
  • Inkoop eigen aandelen: de afschaffing van de inkoopfaciliteit voor de dividendbelasting per 2025 wordt teruggedraaid.
  • De renteaftrekbeperking voor de vennootschapsbelasting (VPB) gaat van 20% naar 25%.
  • Verlaging van de energiebelasting: het tarief in de 1e en 2e schijf aardgas wordt per 2025 verlaagd met 2,8 cent per m3, oplopend naar 4,8 cent per m3 in 2030.

De fiscale lastenverzwaringen

Voor al het 'zoet' moeten natuurlijk ook minder 'populaire' maatregelen worden genomen. De volgende lastenverzwaringen komen eraan:

  • Afschaffen salderingsregeling voor kleinverbuikers per 1 januari 2027. Eerder werd het wetsvoorstel voor de afbouw nog verworpen door de Eerste Kamer.
  • Afschaffen verlaagd BTW-tarief voor logies per 2026. Tarief gaat dan dus naar 21%
  • Invoering circulaire plasticheffing per 2028.
  • Afschaffing verlaagd BTW-tarief culturele goederen en diensten  per 2026. Het tarief gaat dan dus van 9% naar 21%.
  • Verhoging kansspelbelasting naar 37,8% (nu nog 30,5%).
  • Afbouwen van fiscale regelingen en aanpakken onbedoelde fiscale constructies.
  • Beperking giftenaftrek in de IB en VPB.
  • Vliegbelasting differentiatie naar afstand: hoe langer de vlucht, hoe meer belasting moet worden betaald.
  • Nationaal Groeifonds uitfaseren: rondes 1 tot en met 3 worden nog nagekomen, rondes 4 en 5 vervallen.

In het hoofdlijnenakkoord staat ook dat er niet wordt getornd aan de hypotheekrenteaftrek, het eigenwoningforfait gelijk blijft en dat er geen wijziging van de fiscale positie van de eigen woning zal plaatsvinden. De verduurzaming van het wagenpark blijft gestimuleerd maar de elektrische aurorijder gaat wel eerlijker bijdragen. Dit moet de opbrengsten op de lange termijn houdbaar houden.

NOAB

NOAB staat voor de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen. 

NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Bij NOAB zijn ongeveer 1000 kantoren aangesloten - en dat aantal groeit nog steeds. NOAB zet zich op verschillende manieren in om de belangen van haar leden binnen en buiten de sector te behartigen.

Daarnaast geldt het NOAB-kwaliteitskeurmerk al jaren als de norm in de branche. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet. Een kantoor met een NOAB-logo garandeert daarom kwaliteit, vakmanschap en actuele kennis van zaken. (bron: noab.nl)

Klik hieronder op het animatiefilmpje voor een heldere uitleg wat een NOAB-kantoor voor u kan betekenen of op één van de andere filmpjes van ondernemers die uitleggen waarom zij bewust voor een administratiekantoor met een NOAB-keurmerk hebben gekozen.

 





Contact

Stuur ons een bericht

Vul onderstaande velden in en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Uw privacy is erg belangrijk. Alle door u verstrekte gegevens zullen door ons vertrouwelijk worden behandeld en zullen dan ook nooit zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming met anderen worden gedeeld. Ook zullen uw privacygevoelige gegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk of wettelijk vereist.